Ouderraad Pieter Vanhoudt



ZATERDAG 16 FEBRUARI 2019

 

BUDGET

Budget

 
 
 
 
 

KALENDER

December 2018
ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
00:00
Datum :  maandag 24 december 2018
25
00:00
Datum :  dinsdag 25 december 2018
26
00:00
Datum :  woensdag 26 december 2018
27
00:00
Datum :  donderdag 27 december 2018
28
00:00
Datum :  vrijdag 28 december 2018
29
00:00
Datum :  zaterdag 29 december 2018
30
00:00
Datum :  zondag 30 december 2018
31
00:00
Datum :  maandag 31 december 2018
Waar?
SBS Koersel
Wanneer?
Zaterdag 16 februari 2019 – starten mogelijk tussen 16u en 22u
Wie?
  • Secret lab: deze kamer is geschikt voor leerlingen van het 5de en 6de leerjaar. Vorm samen met enkele vrienden en vriendinnen een groep van MAX 6 personen (ouders niet toegelaten)
  • Fortnite room: deze kamer is geschikt voor leerlingen van het 3de en 4de leerjaar, maar jongere broertjes/zusjes/vriendjes mogen ook mee. Vorm een groep van MAX 6 personen ( max 2 ouders gratis mee in de kamer als begeleider)
  • Familie kamer: Lukt het om samen als 1 gezin de code te kraken en uit de klas te ontsnappen? Hersenkrakers voor jong en oud!
Wat:?
Lukt het jou om samen met je vrienden/familie tijdig alle raadsels op te lossen om zo uit het klaslokaal te ontsnappen?

Kom gezellig nakaarten in ons babbelcafé.
 
Kostprijs?
5 euro per persoon – inschrijvingsperiode van 07 januari 2019 tot 25 januari 2019 – minimum 4 personen/groep.
 
Noteer de datum alvast in je agenda – verdere info omtrent inschrijvingen volgt.

Buitenschoolse opvang schooljaar 2018-2019

De voor- en naschoolse kinderopvang wordt georganiseerd door de VZW Ouderraad Pieter Vanhoudt Koersel en is enkel toegankelijk voor de schoolgaande kinderen van de Stedelijke Basisschool te Koersel van wie de ouders werken.

  • Openingsuren:

Van 7.00u tot 8.30u
Van 15.15u tot 17.45u
Op woensdag van 12.15u tot 16.15u.

  • Volgende tarieven gelden:
    • € 0.90 per half uur / per kind
    • € 0.68* per half uur / per kind voor 2 of meer kinderen binnen hetzelfde gezin.

      *OPGELET: Dit voordeeltarief kan enkel toegepast worden indien de kinderen gelijktijdig in de opvang verblijven en dezelfde aankomst- en vertrekuren hebben!
       
    • We vragen dossierkosten van € 5.00 voor het 1ste kind en € 3.75 vanaf het 2de kind. Deze dienen cash betaald te worden bij het inschrijvingsformulier.
  • Facturen en fiscale attesten
    • Maandelijks wordt de rekening opgemaakt en per gezin een overschrijvingsformulier per mail verstuurd. Het is mogelijk om kinderen in  co-ouderschap gescheiden facturen te bezorgen. Beide ouders moeten dan apart een inschrijvingsformulier invullen en dossierkosten betalen.
    • De betalingen dienen te gebeuren binnen de 20 dagen op rekeningnummer: BE28 7512 0436 7320, zo niet kunnen administratieve kosten van € 5.00 per week aangerekend worden.
    • Bij herhaaldelijke niet-betaling kan uw kind geweigerd worden in de opvang en zal de directie hiervan steeds op de hoogte gebracht worden.
    • Jaarlijks worden fiscale attesten opgemaakt, enkel voor de kosten van de opvang zelf. Administratieve kosten, dossierkosten komen hiervoor niet in aanmerking.
       
  • Eten en drinken
    • Gelieve zelf voor eten te zorgen. Uit ervaring weten we dat de kinderen honger hebben na een dagje school.
    • Water is altijd gratis ter beschikking. Een koek kan aangekocht worden. Hiervoor kan u een kaartje kopen in de opvang, deze kost €5,00 voor 10 consumpties, dus prijs per koekje is € 0.50 per stuk.
       
  • Afspraken
    • De opvang is enkel toegankelijk voor kinderen van werkende ouders, bij twijfel mogen we een werkgeversattest vragen.
    • Kinderen kunnen alleen opgevangen worden als de opvang in bezit is van de volledig ingevulde inschrijvingsfiche en de dossierkosten betaald zijn.
    • Wanneer u met uw kind aankomt of vertrekt, wordt dit gemeld aan de opvangbegeleiding, om o.a. het juiste aankomst- of vertrekuur te kunnen noteren. Indien dit niet gebeurt, wordt automatisch het maximumbedrag aangerekend voor dat opvangmoment.
    • Indien uw kind niet afgehaald wordt binnen de normale openingstijden, wordt er automatisch een administratieve kost van €5.00 aangerekend.
    • Kinderen worden door hun ouders afgehaald in de opvang en mogen dus niet op eigen houtje naar huis. Uitzonderingen hierop dienen vooraf schriftelijk of telefonisch gemeld te worden.
    • Er wordt geen speelgoed of ander waardevol materiaal meegebracht. De opvang kan in geen geval aansprakelijk gesteld worden voor schade of verlies.
    • Er is een mogelijkheid tot huiswerk maken en dit van 15h45 tot 16h30 op maandag, dinsdag en donderdag. Dit op eigen initiatief en zonder extra begeleiding.
    • Indien uw kind allergisch is voor bepaalde medicatie of voedingsmiddelen, gelieve dan de opvangverantwoordelijke hiervan op de hoogte te brengen.
    • In geval van het toedienen van medicatie, gelieve bijgevoegd formulier (zie p5) in te vullen en aan de opvangbegeleiding te bezorgen.

We verwachten dat elk kind zich houdt aan de regels van de opvang.
Alle ouders die gebruik maken van de kinderopvang gaan akkoord met de afsprakennota.

Voor verdere informatie of voor inschrijving van uw kind mag u altijd contact opnemen met de opvangbegeleiding tijdens de openingsuren van de opvang.

Het GSM-nummer van de opvang = 0477 / 45 49 43

Website ouderraad = www.opv-koersel.be
E-mail opvang:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
E-mail ivm facturatie: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Zin in om te komen griezelen??? Op 11 november opent onze nieuwe Griezelschool haar deuren!! Ben jij ook benieuwd? Lees dan zeker onderstaande info!!

Alle info ivm de buitenschoolse opvang voor het schooljaar '17 - '18 vind je terug onder de rubriek "Buitenschoolse Opvang"

Bedankt aan alle eters en helpers.  Zonder jullie was onze eetdag geen geslaagde editie geweest.

We kregen veel positieve reacties over het lekkere eten, de vlotte service en de goede organisatie.
Graag willen we alle helpende handen bedanken; vele handen maken licht werk.

De opbrengst van de eetdag zal onze spaarpot vullen voor een overkapping op de speelplaats van de lagere school, zodat er extra schuilplaats is bij regenweer.   

Hopelijk zien we je volgend jaar weer!

Bekijk ook  zeker de sfeerbeelden van onze eetdag op de Internetgazet van Beringen!

 


Naar jaarlijkse traditie organiseert de ouderraad Pieter Vanhoudt haar bekende griezeltocht.

Ook dit jaar is er weer een kindertocht waar we dit maal het skeletje moeten helpen om weer een mens te worden van vlees en bloed. Hier heeft hij hulp voor nodig, jullie komen toch?

Er is ook gedacht aan de echte durvers! Voor hen is er een grote tocht met meer standen dan vorig jaar.

Afspraak op zaterdag 19 november 2016, vertrek aan het parochiaal centrum ‘t Fonteintje.

Starten kan voor de kleine tocht tussen 16u30 en 18u30, voor de grote tocht tussen 19u00 en 22u00. Vooraf inschrijven kan voor de prijs van 6,50€ via de school of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Ter plaatse betaal je 8,50€. Bij aankomst krijgt elke deelnemer een gratis hotdog.

De voorinschrijvingen worden afgesloten op 15 november 2016.

      

 

 
 
 
 
Ook dit jaar zijn weer veel helpende handen nodig om van onze griezeltocht 2016 een groot succes te kunnen maken!  Met de opbrengst van deze activiteit, zorgen we mee dat jouw kind(eren) een leuke schooltijd kan hebben; sinterklaas, film, paashaas, traktaties 1e graad, bijdrage sneeuwklassen,….
 
De griezeltocht is een grote activiteit waar –zeker bij mooi griezelweer- zo’n 1.200 mensen verwacht kunnen worden.  Zelfs als je je een paar uurtjes kan vrij maken, kan je je steentje bijdragen.
 

•       Wanneer?                ZATERDAG 19 NOVEMBER 2016

  • Kleine tocht:   16:30 – 18:30
  • Grote tocht:    19:00 – 22:00

•       Hoe kan je helpen?

Er zijn echt verschillende standen waar we jouw hulp kunnen gebruiken; hulp bij de opbouw zaterdag, sandwiches smeren, controlestand tijdens kleine/grote tocht, opruimen, een grote stand uitwerken, verschrikker spelen, animatie tijdens het wachten,… kortom; jouw hulp hebben we écht nodig!

Beste ouders,

Het schooljaar is nog maar net begonnen en wij hebben onze eerste activiteit al klaar. Op zaterdag 15 oktober 2016 organiseren we onze jaarlijkse Kaas- en Wijnavond. Net zoals vorig jaar zijn er enkel afhaalschotels verkrijgbaar, al dan niet samen met een lekkere wijn of Koersels streekbier.

Ben je geen liefhebber van kaas, geen probleem, we kunnen jullie ook een vleesschotel (inclusief half stokbrood) aanbieden. Voor slechts € 12 per persoon kan je een schotel komen afhalen tussen 16u00 en 18u00 in de eetzaal van onze school. Wijn (wit of rood) kan je bestellen aan de prijs van € 5,50 per fles. Voor het bier betaal je € 4 (0,5 liter streekbier).

Na het succes van vorig jaar bieden we dit jaar opnieuw een kinderschotel aan. Voor € 6 per kind kan je genieten van een schotel met babybel, smeerkaas, boterhamworst, goldworst en een gehaktballetje. We voorzien ook enkele druifjes, tomaatjes en 2 sandwiches per kinderschotel.

Inschrijven kan tot 6 oktober via de gele kaarten die zijn meegegeven aan jullie kinderen.

Tot dan,

De ouderraad

Subcategorieën